Kevadine klavessiinifestival pakub rikkalikku programmi Euroopa parimate muusikute seltsis. Kui igatsete argielust hetkeks kõrvale astuda ja (taas)avastada selle majesteetliku pilli unustamatuid helisid, siis olete oodatud osa saama erilise hõnguga sündmusest, mis ühendab barokiaja meistrite loomingu tänapäeva muusikute nägemusega.
Prantsusmaal on barokk- ja vanamuusika siiani au sees ja klavessiiniõpingutega alustavad paljud noored. Kuid loomulikult ei jõua kõik võrdselt tippu ning kõik ei leia ka rahvusvahelist tunnustust. Tallinna klavessiinifestivalil on võimalik kuulata suurepärast noorema põlvkonna prantsuse muusikut Nadja Lesaulnier’d, kes oma töö ja kirega on jõudnud kaugele ning nakatab teidki armastusega klavessiini vastu.
Aeg: laupäev, 21. aprill kl 18
Koht: Ungern-Sternberg maja (Teaduste Akadeemia), Kohtu 6
Kavas:
Scarlatti. Sonaadid K477, K470, K208, K209
C.P.E.Bach. Sonaat B-duur kogumikust „Preisimaa sonaadid“ op 48
Scarlatti. Sonaadid K 490, K491, K492
C.P.E.Bach. Sonaat c- moll kogumikust „Preisimaa sonaadid“ op 48
Scarlatti. Sonaadid K481, K482, K483
C.P.E.Bach. Sonaat a-moll kogumikust „Württembergi sonaadid“ op. 49
Nadja Lesaulnier on hinnatud nii oma soolokavade interpretatsiooni, kammermuusikatunnetuse kui ka loomingulise basso continuo poolest. Juba 2009. aastal kirjutas ajakiri Diapason tema kohta järgmist: “(…) Kuidas panna klavessiin laulma, nutma, oigama? Kuidas? Peene maitse, taktitunde, helitunnetuse ja puudutuste võluväel muidugi (..)”
Sündinud Aix-en-Provence’is Lõuna-Prantsusmaal, õppis Nadja Lesaulnier Pierre Hantaï ja Elisabeth Joyé käe all Pariisis, misjärel kolis Barcelonasse, et õppida Béatrice Martin’i käe all Kataloonia muusikakolledžis. 2003. aastal jätkas Lesaulnier õpinguid ja sai klavessiinierialal solistidiplomi ning basso continuo erialal magistrikraadi.
Solistina on Nadja Lesaulnier esinenud üle maailma. Klavessinistina on ta ansambli Les Ombres ning klavessiiniduo Le Petit Concert Baroque asutajaliige. Ta on salvestanud seeriatele ORF Alte Musik Edition ja Ambronay Edition. Le Petit Concert Baroque’i esimene album Al Piacere del Signore G. F. Haendel pälvis 2009. aasta mais ajakirja Diapason preemia Diapason d’Or Découverte ning duo teine album Der Ewigkeit saphirnes Haus 2013. aasta juulis preemia Diapason d’Or. Samuti on ansambli Les Ombres mitmed salvestised pälvinud auhindu ajakirjadelt Classica, Cobuz, Gramophone jne.
Lesaulnier on leidnud äramärkimist erinevatel rahvusvahelistel konkurssidel. Ta on pälvinud esimese preemia rahvusvahelisel Johann Heinrich Schmeltzeri konkursil Austrias Melkis (2008), kahel korral teise preemia Paolo Bernardi nimelisel rahvusvahelisel klavessiinikonkursil Itaalias Bolognas (2007 ja 2009), teise koha rahvusvahelisel Mae ja Irving Jurow klavessiinikonkursil USAs Cincinnatis (2012) ning kolmanda koha rahvusvahelisel Bachi konkursil Saksamaal Leipzigis (2010). 2015. aastal sai Lesaulnier eriauhinna rahvusvahelisel konkursil Musica Antiqua Brügges – kontserdi Tallinna Klavessiinifestivalil.
Lisaks klavessinistikarjäärile mängib Nadja Lesaulnier barokkviiulit, barokktšellot ja barokkkontrabassi. Keelpillimängijana on ta ansambli I Pizzicanti asutajaliige. Samuti mängib Lesaulnier klaverit ja fortepianot, olles seda õppinud 2010. aastal Baseli Muusikakõrgkoolis Jean-Jacques Dünki käe all.